tirsdag den 11. november 2008

Superlet aftensmad -når du har spist for meget

Nogle dage laver jeg en meget let aftensmad, der kun består af 3-400 gram kogt rosenkål, broccoli eller porre - det kan være jeg synes jeg har spist for meget i løbet af dagen eller har fået for meget fedt, evt spist kød til frokost, så synes jeg at bare koge lidt rosenkål, broccoli, blomkål eller porre og dryppe lidt soyasauce eller olie over er et let og nemt alternativ, der indeholder få kalorier. Og smager godt i følge mine smagsløge -jeg er heldig på det punkt at jeg altid godt har kundet lige smagen af grønsager.
Hvis jeg vil have noget der smager af lidt mer blander jeg forskellige grønsager og krydderier, for eksempel løg-gulerødder-rosenkål-basilikum-gurkemeje-spidskummen som jeg svitser i lidt olie og heller en halv dåse hakkede tomater over og lader det koge nogle minutter. Uhmm.

Ingen kommentarer: