fredag den 14. november 2008

Kost, træning og meditation

Har begynt at bruge cronometer igen igen - har taget lidt på, som mange af jer sikkert ved er det svært at holde vægten når man har MS, eftersom man bruger meget mindre energi på at bevæge sig. Og som jeg har sagt før er cronometer, som er enslags maddagbog hvor man skriver ned alt hvad man spiser i løbet af dagen det eneste effektive værktøj jeg har fundet til at holde vægten lidt nede - nu har jeg ikke brugt det i lang tid og har derfor taget lidt på. Jeg arbeider ellers i øieblikket på alle tre fronter, træning, kost og mentalt for at holde mig i form. Kosten er ikke strikt pt, eneste nonos er hvede, mælk og animalsk fedt somjeg kun må få lejlighedsvis i mindre mængder, samt fosøger at holde igen på de søde sager. Og ingen alkohol, nikotin eller kaffe. Er nået over midtvejs i mindfulness meditationskursus og i weekenden tager jeg til vejrtrækningstræf i Langebæk. http://www.langebaekretreatcenter.dk/ . Træningen er en gang pilates, en gang styrketræning næste dag og derefter en dag fri, altså træning to ud af tre dage. Jeg vil sige fokus har været mere på træning og mentale teknikker end på kost her i efteråret.

Ingen kommentarer: