mandag den 3. december 2012

Mere om John McDougall

Generelt vil jeg sige at man skal være forsigtig med at hoppe på de mange kostholds trends der verserer, og særlig hvis den/dem der promoverer diæten også har det som levebrød at sælge den samme diæt som de reklamerer for. Få ting korrumperer vores tankegang som penge og status desværre - sådan er det nok også for en del fremstående forskere som opererer indenfor et bestemt paradigme, altså at man ved at antage et standpunkt lukker af for alternative paradigmer og har en tendens til at afvise dem som usande -det kan man læse mere om indenfor videnskabsfilosofien (Thomas Kuhn). Når det er sagt, vil jeg så sige at jeg har en vis sans for amerikaneren John McDougall som jeg har skrevet om tidligere på bloggen: http://anita-madblog.blogspot.dk/2012/02/vegetarisk-dit-vs-paleo-dit-for-ms-john.html.
I dag har jeg kikket på et af hans passionerede foredrag for vegansk kost der inddrager mange aspekter, ikke mindst en saglig kritik af den såkaldte stenalder diæt. Har du tid, så se you tube videoen på 55 minutter her: https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=srkd-irmrC0
I like it!

Ingen kommentarer: