fredag den 31. oktober 2008

Længe siden...nu med meditation

Fokus lige nu er på et meditationsforløb jeg er i gang med i den lokale Scleroseforening, et 8-ugers forløb efter Kabat-Zinn, der har udviklet dette forløb specielt for mennesker med kroniske helbredsplager der dårligt kan afhjælpes via medisinsk behandling. Det tager meget opmærksomhed, der er flere daglige meditations- og opmerksomhedsøvelser. Er nået til uge tre i forløbet, vi er en gruppe på 20 mennesker der mødes en gang om ugen og modtager kyndig vejledning. Det er spændende og denne uge har jeg mærket en bedring i tilstanden i mit højre ben, som lægerne siger jeg har en moderat funktionsnedsættelse i. Det er meget længe siden jeg har mærket nogen symptombedring, og jeg synes det er rigtig rart, og er sikker på at det skyldes meditationen, fordi at under en af øvelserne, den såkaldte kropsskanning spænder mit ben helt vildt op. Spændingerne har begyndt at slippe lidt nu samtidig med at benet fungerer lidt men merkbart og konsistent bedre i løbet af den sidste uge- dejligt!
Maden - ja er blevet lidt afhængig af min friskpræssede morgenjuice, og kører med glutenfrit brød eller grød om morgenen, vænder langsomt tilbage til glutenfri kornprodukter - selv om jeg ikke umiddelbart havde nogen effekt af dette i min lange glutenfri periode. Glutenfri grød fra Aurion og Glutefrit brød fra naturbageriet - det er ikke spor kompliseret hvis nogen skulde have lyst til at prøve!
Og selvfølgelig var der udskejelser i ferien....ikke mer om det.

Ingen kommentarer: