mandag den 28. januar 2013

Kardio


















I sidste blogindlæg skrev jeg om mine planer om at tabe julesulet. Og jeg er kommet godt i gang med kardiotræningen, 20 minutter af gangen og ikke sådan benhårdt. Stepmaskinen, romaskinen, kondicykel.... med pulsmåler. Stepmaskinen giver mest, både mhp forbrændning og puls. På stepmaskinen kommer mit gamle hjerte op på optil 140 slag i minuttet, og det tænker jeg er nok for mit rustne hjerte, taget i betragtning at jeg aldrig har været en kardiotræner. Faktisk har jeg altid synes at kondiotræning var unødvendig måske nærmest usundt, det er vidst min helt egen teori, understøttet af synspunkter fra diverse yogalærere. I yoga handler det nærmest modsat om at få pulsen ned.. Men i alle fald nu er jeg hoppet på bølgen med kondi træning og har det fint med det indtil videre. Måske burde jeg går hårdere til den eftersom jeg ikke bliver fuldstændig forpustet selv med en puls på 140, men jeg tænker moderation er fornuftigt. Nu genstår det at se om kiloerne også forsvinder. I min alder virker det nærmest som om de er limet fast med superglue;-) Derfor er det måske en ide at øge varigheden af mine stepmaskine workouts. 1 time ville give hele 900 kcal, en halv time 450. Noget at tænke over, hvis der ellers ikke kommer målbare resultater inden længe. Og forresten, foreløbig siger vægten minus 0 kg. Gårsdagens venindefrokost og efterfølgende middag hos ekssvigermor med 1000 kcal dessert fyldte godt nok op tomrummet efter ugens anstrængelser. I det mindste er der ikke plus;-) Will keep you posted...og går det ikke den rigtige vej; Try harder!

Ingen kommentarer: