tirsdag den 22. januar 2013

Low fat vegan



















Jeg har bestemt mig for at low fat vegan er den bedste måde at spise på, men der er et stykke igen endnu.....altså før jeg kommer dertil, men det er jo godt at have nogle idealer at stræbe mod ikke?
Hvorfor synes jeg nu det er så fabelagtigt med low fat vegan? Fordi den slår ALLE fluer i et smæk: Gør det nemt at holde vægten, er sundt, godt for dyrene Og for miljøet. Kan det blive bedre? Det kan jeg ikke se komme...
Her er en opskrift på en humus med lavt fedtindhold som jeg har tænkt at prøve i morgen:
1 dåse kikærter fra Urtekram
1/2 dl grønsagsbullion
1 fed hvidløg
spidskummen
citronsaft
Lover at rapportere hvordan den smager på en skive rugbrød!
Hummus som ellers går for at ære sundt, indeholder i den traditionelle variant store mængder oliveolie, så nu er jeg spændt på hvordan det smager hvis man tager olien væk. Tror også jeg vil tilsætte lidt cayenne evt lidt basilikum, evt. shoyu.



Ingen kommentarer: