onsdag den 23. januar 2013

Orden på skønheden;-)

Nej da, Mad og Ms er ikke blevet en beautyblog, men jeg bliver i min begejstring nødt til at dele min bytur i dag, til Illum Bolighus og Sephora i Illum.

Jeg har haft min makeup liggende i en kurv på badeværelset, det var noget ordentig rod, tit skulle jeg tømme hele kurven for at finde lige det jeg skulle bruge, og manglede oversigt over hvad jeg har og ikke har. Så derfor har jeg gået til indkøb af en gennemsigtig kurv i plexiglas fra Nomess Copenhagen som de altså forhandler i Bolighuset. Et farlig sted at gå ind, for der er så mange lækre ting der inde som man ikke anede at man manglede inden, men som lige pludselig bliver musthaves!

Se lige billederne hvordan mit meget sparsomme udvalg af makeup lige kunne få plads, sammen med de nyindkøbte ting fra Sephora, for sandelig blev Dankortet rødt da den søde franske pige fik kløerne i mig! Jeg skulle bare have en pensel til at lægge øjenskygge -jeg har i årevis brugt applikatorene der følger med, og det giver ikke det bedste resultat. Men den lille franske synes ikke vi skulle stoppe der, hun synes jeg skulle købe en øjenskygge primer, der får øjenskyggen til at sidde der hvor den skal og ikke svømme rundt. Concealer på øjenlåget er et must med mine røde hævede øjne, men fungerer heller ikke, den er nemlig alt for flydende, det ved jeg af erfaring, men primeren kan skjule mine røde øjenlåg og blå rænder under øjnene, blev der sagt, og mon ikke det er rigtig? Her flere timer efter jeg har fået primer på, er der ikke noget synligt af det grimme! Nå men har du creme og serum både til dag og aften? Har lige åbnet en ny krukke ansigtscreme i dag, og efter den meget bestemte besked om at jeg skulle bruge serum under cremen, blev jeg nødt til at købe en ny af slagsen. God natcreme og natserum har jeg heldigvis. Og øjencreme - kan jeg ikke tåle, så jeg bruger en gel. Den er altså ikke aktiv nok, du skal prøve denne her mod hævelse og misfarving, og så skal du massere let når du tager den på, to gange om dagen, eller hjælper det ikke. OK, jeg får en prøve med. Og hvad med lidt foundation. Nej! nærmest råbte jeg, det kan der ikke blive tale om! Jeg er alt for gammel til foundation, det lægger sig i rynkerne! Ja, men du skal bruge en lifting foundation siger hun overbevisende og der skal være primer under. Nu får du en prøve på primeren og så prøver vi det næste gang du kommer herind!
Jeg var solgt og charmeret af den franske accent og kunnen!
Jeg kommer tilbage, det er helt sikkert - lige pt er min lokale Matas lidt udkonkurreret!

Nomess kurv til makeuptingene



Lige plads til det hele!




Primer til øjnene, sådan en har jeg ikke haft før;-)


Måske næste indkøb i Sephora...

Ingen kommentarer: