torsdag den 17. januar 2013

Ny træningsplan fungerer!
















For lang tid siden skrev jeg at jeg var kommet frem til en ny træningsplan som fungerer rigtig godt: En tre dages plan med styrketræning en dag, pilates den anden og konditionstræning den tredje. Denne plan forudsætter imidlertid for at være optimal, at jeg kommer afsted til træning næsten hver dag, til gengæld kræver jeg ikke af mig selv mere end 30 minutter per gang. Her i den mørke kolde vinter holder det imidlertid hårdt at komme ud af vagten hver dag for at træne. Det er mere andenhver dag, nogle uger måske kun to dage. Så jeg har lavet lidt om på det. Fremdeles pilates den ene dag, og så kombinerer jeg styrke og kondi (20 minutter af hver) på den anden dag, så der altså kun er to alternerende træningdage. På styrke kondi dagene træner jeg halvdelen af mit styrkeprogram; enten benene eller overkroppen, derefter kondi. Må indrømme det holder hårdt at tage 20 minutter på stepmaskinen efter jeg har styrketrænet benene, så det må jeg måske lave om til 10 minutter step og 10 minutter roning. Der skal helst være to kondi/styrkedage på en uge, det vil sige der bliver kun en gang pilates, men det er også OK.

God træning - og held og lykke med at holde ud her i vintermånederne, det giver pote når foråret kommer hvis vi orker at blive ved med at træne vinteren igennem!

Ingen kommentarer: