torsdag den 18. september 2008

Ett års dag for min blog

Helt utroligt - i dag er det ett år siden jeg udgav mit første indlæg her på bloggen, og så er det vel meget passende at opsummere lidt:
Ca 8000 visninger har det blevet til, og 1000 klik på min profil, antager antal klik på profilen er et udtryk for hvor mange forskellige mennesker der har været inde på bloggen. Jeg synes det er ret mange der læser min blog og det er jeg glad for, da der nedlægges endel arbejdstimer på at skrive og at finde relevant stof.
Og mit project? Har et bedre helbred nu end for et år siden rent energimessigt, benene og blæren og tarm etc. dvs det rent nevrologiske er ikke blevet bedre, måske er benene lidt dårligere. Har tabt mig ca 5 kg, og føler meg lettere og bedre tilpas med den lidt lavere kropsvægt. Træner jevnligt og holder mig fortsat til en fedtfattig kost med næsten ingen hvede, mælkeprodukter og rødt kød. Holder igen på kalorierne og følger mit indtag af næringsstoffer jevnligt ved hjælp af cronometer. Regner med at fortsætte med den samme kost som nu, men med stadige modifikationer og små forsøg, samt at fortsætte med at blogge og rapportere både fra egne eksperimenter og referere litteratur og artikler.
Motionerer flere gange om ugen: Pilates, styrketræning, cykling/yoga.
Har også planer om andre forsøg på at bedre mit helbred end kost og motion - det hører i snart mere om...

Som jeg blev mindet om i Gundas foredrag - tålmodighed er vigtig - den fulde effekt af kostændringer ses først efter meget lang tid, nogle gange flere år, særlig hvis man ligsom mig har haft MS i lang tid.

Ingen kommentarer: