søndag den 11. november 2012

Morgenmad -smoothie

Morgenmad på terrassen, midt-november






































Her til morgen bestemte jeg mig for at lave en smoothie til morgenmad. Jeg ved der er mange smoothie elskere der ude, men jeg har ikke været en af dem indtil nu. Komælk er ikke lige min kop te, så jeg bestemte mig for at basen er soyamælk, den søde med vanilje fra Provamel, som smager godt i sig selv. Derefter en banan, nogle frosne blåbær og lidt kanel. Jeg har en Philips blender og den fungerer udmærket, så det blev en fin tyk smoothie uden klumper, Og den smagte også godt. Synes dog ikke det mættede helt vildt meget, så jeg tog et stykke brød bagefter. Sådan en smoothie er jo ret kalorierig så det er nok ikke en god ide på lang sigt med smoothie og mad, det må være enten smoothie eller mad! Kikkede lige i Thorbjørgs bog "10 år yngre på ti uger" for at se hvad hun tager i smoothien -hun er jo netop sådan en smoothie dame;-) Jo i tillæg til det jeg allerede har taget i min er der hørfrøolie, lecithingranulat og hele 3 spsk proteinpulver. Nu er jeg blevet opmærksom på at de store mængder protein i nutidens modediæt kan være et problem, særlig når man har MS og tit allerede belastede nyrer ligesom mig, så det skal jeg i hvert fald ikke have i min smoothie.
Men jeg laver smoothies igen, helt sikkert!

Ingen kommentarer: