lørdag den 17. november 2007

ØKOLOGISKE KYLLINGER I IRMA

Endelig! Jeg har "jagtet" økologiske kyllinger et stykke tid, men med dårlig resultat hvad supermarkederne angår.I dag var jeg på en lille kikketur i Irma, var bare ude for at se hvad der var på hyllerne uden den sedvanlige handleliste. Og hvad fant jeg så: Franske økologiske kyllinger, hele, bryst og kyllingelår, endog ferske. Jeg købte den hele kylling på ca 1,5 kg til 130 kroner, der var 450g kyllingebryst til 100 kroner (tre gange prisen i Fakta). "Problemet" med økokylling er at den er så enormt dyr at produsere i forhold til den industrielt fremstilte. Men jeg skal i hvert fald købe den, også det dyre kyllingebryst og håber der er mange andre kvalitetsbevidste OG dyrevelferdsbevidste mennesker der vil gøre det samme. Skulde ønske markedet blev stort nok til at man også kunde produsere noget mer økologisk kylling her hjemme, men nu er den der i hvert fald i IRMA.

Ingen kommentarer: