torsdag den 22. november 2007

Best bet diet, hvordan går det med det

Jeg har tidligere skrevet om the best bet diet, som jeg har bestemt mig for at prøve her i november måned. Kort sagt er BBD at ikke spise gluten, mælk, bælgfrugter, gær og begrensede mengder mettet fedt og sukker, og at holde sig til frugt og grønsager, kylling og fisk.
Hvordan det går? Har efterhånden fået lidt for meget kylling, og bestemte mig for et par dage siden for at holde fast i minus gluten og mælkeprodukter samt gær og begrensningerne på mettet fedt og sukker (vel..), men genintage linser og bønner på spisekortet som vegetabilske proteinkilder. Synes at det virker som om min krop har det bedst med meget lidt kød, så jeg skærer igen ned på kødet og erstatter meget af det med bælgfrugter. Fisk får jeg dessverre ikke spist særlig meget af, det hænger nok sammen med at man skal ned til fiskehandleren den samme dag for at købe fisken og den kan ikke tåle at blive liggende i køleskabet til neste dag..Kan jeg så mærke noget i min krop med de kostendringer? Vel, synes jeg har haft mere smerter i kroppen end jeg plejer, smerter i led og muskler. Mit hår der var blevet ret godt, har været lidt mat. Ellers ikke noget spesielt. Mine MS-symptomer er som de plejer. Kommer og går lidt. Men det tager jo også længere tid inden man ser en effekt. Men som sagt jeg har bestemt mig for at bryde forbudet mod bønner og linser. Og jeg har bestilt en ELISA-test fra Sverige for at se på IgG-antistoffer mod fødevarer i blodet. Mere om det senere.

Ingen kommentarer: