søndag den 15. juni 2008

Hvad er resultaterne så langt

Indimellem er det tid for at evaluere effekten af de kost tiltag jeg er i gang med. Det gør jeg så punktvis nedenfor:
-Det er vigtig for mig at holde kropsvægten nede -min krop er meget mere mobil når den er meget slank - lige nu er der potentiale for at redusere vægten med 3-4 kg, for at komme på det optimale nivå -en lavere kropsvægt end det gør mig mere svag.
-De ting der påvirker mig negativt meget direkte er alkohol, nikotin, sukker, chokolade og sødmælk - disse ingredienter gør mig direkte svag og utilpas - uheldigvis er jeg meget glad for dem alle!
-Vedrørende kød og fedt - helt ærligt jeg kan ikke mærke nogen forskel på mit helbred hvad enten jeg spiser meget eller lidt kød, og umettet eller mettet fedt - sorry, og det gælder både kortsigtet (dager-uger) og mere langsigtig (måneder). Nu skal det siges at jeg spiser aldrig rigtig meget mettet fedt andet end untagsvis - jeg har aldrig været til flæskesteg og denslags, derimod kager med flødeskum....uhm.
-At ekskludere visse typer fødevarer, iflg IgG test har heller ikke nogen mærkbar effekt, heller ikke at inkludere dem igen, efter mange ugers ophold.
-Der må ikke gå for lang tid mellem måltiderne.

De ikke-ernæringsmessige faktorer jeg kan mærke have en god effekt er:
Yoga, vejrtrækningsøvelser, træning, gode sociale kontakter, kiropraktik, stimulerende oplevelser, hvile - ro, glæde.
På minussiden:
For meget træning, vinter/forår, dårlige sociale kontakter, FOR LIDT SØVN, stress -særlig følelsesmessige belastninger, for meget aktivitet

Det er i grove træk hvad jeg ved indtil nu - forhåbentlig vil min fortsatte studeren og eksperimenter gøre mig klogere.

Ingen kommentarer: