tirsdag den 3. juni 2008

Har jeg en mission?

Har livet en mening, er det noget vi skal, skaber vi selv denne mening?
Man kan drages i mange retninger og nogle gange undres hvorfor. En af de steder jeg selv drages mod nu om dage er det meget simple og spirituelle liv, nærmes asketisk. Jeg har billeder inde i hovedet af mit hjem nærmest tømt for ejendele - min mad er meget simpel og i sparsommelige mængder - jeg dyrker yoga og mediterer - jeg føler mig glad, let, balanceret og energisk i det liv. Der er aspekter af et sådant liv allerede i min tilværelse, men i MEGET beskedent omfang - i "filmen" fylder det en stor del af min tid - vet ikke hvorfra den kommer denne længsel men den er der til min forundring....ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre med den, jeg kan godt lige at drømme lidt om disse ting, det gør mig vel tilpas, og det kommer til mig meget kraftigt når jeg er til yoga eller på weekend retreat med mine rebirthing venner. Er det noget jeg skal respondere på eller er det blot et billede, et udtryk for en drøm om et nemmere, gladere liv, jeg ved det ikke rigtigt....
I alle fald er der elementer i alle valg, også når det gælder min spisning og blogging herom der ikke er særlig rationelle som at jeg nu skriver dette indlæg. Så sådan en sag som hvad jeg vælger at fokusere på med min kost og hvor jeg ønsker det skal bidra til at føre mig hen er en komleks historie, der også omfatter andet end ønsket om et bedre helbred.

Ingen kommentarer: