onsdag den 27. august 2008

Rent vand

Hvad slags vand skal man drikke?
Jeg er en af dem der drikker rigtig meget vand fra plastflasker og ikke så meget fra vandhanen. Noget jeg egentlig ikke har det så godt med da produktionen af vand på flaske er enormt belastende for miljøet, og vand der har stået i en plastflaske i flere måneder har neppe særlige sundhedsfordele.

Forleden dag var jeg i Normann på Østerbrogade, den relativt ny og smarte interiørbutikk. Og der fant jeg nogle store stykker med kul til at rense vand med. Man tager vand og kul i en karaffel og lader det stå over natten og dermed skulde man ha rent vand om morgenen. Så det har jeg nu gået i gang med - det går lidt i koks relativt tit endnu, man skal lige venne sig til at ordne karaffelen hver aften og for mig er det ikke en lille ting.

Mere almindelig er det at anvænde forskellige filtere, enten til at sætte på vandhanen eller i en kande, så man får renset vandet for diverse kemikalier/forurening.

Ingen kommentarer: