mandag den 11. februar 2008

Helheden - ikke kun kosten

Jeg har valgt at fokusere ret kraftigt på kosten i lang tid og fortsætter med det fremover, måske jeg ikke vil læse så meget- skønt der er spændende bøger undervejs fra Amazon: The longevity diet, en bog om Calorie restriction og The Okinawa Diet, der omhandler kosten i Okinawa, Japan hvor gennemsnitsalderen og helbredet er ekseptionelt, samt en bog om helsefordelene ved levende føde. Ja og bogen om mad versus ernæring er også undervejs, den jeg omtalte for et par dage siden. Alt dette vil jeg vende tilbage til senere, med nogle boganmeldelser.


Men det jeg lige havde på hjertet i dag er at fortælle om andre elementer i mit selvunderstøttelsesproject som efterhånden er ved at blive noget af en livsstil. Nu når det virker som om jeg er blevet stabiliseret igen på den nye medisin er jeg ved at genoptage min træning, som hvis jeg kan tåle mosten vil bestå af 2 gange styrketræning, 1-2 gange pilates, 1 gang yoga og et par sykkel eller gåture per uge. Det er hvad jeg vil kalle aktiv genoptræning, og jeg håber at genvinde den form jeg havde inden jeg fik min nedtur for et år siden. Videre er det vejrtrækningen, som jeg arbejder med sammen med mit gode rebirthingnetverk. Min kontakt med nauren, via små ture i dyrehaven og ved vandet samt min have. Mine relationer med andre mennesker som jeg søger at forny og videreudvikle, og ikke mindst mine tanker og min oplevelse af mig selv og verden. Alt dette og også meget andet er for mig biter i det puslespill der går ud på at skabe de optimale rammer for at min krop og mit sin kan fungere optimalt, på trods af de lidt svære kort jeg har fået tildelt af livet.

Ingen kommentarer: