fredag den 29. februar 2008

En lidt rå dag

Det er merkelig hvordan man kun ser gravide hvis man selv er gravid.... En parallel: I går snakket jeg med en fyr om at jeg synes det høres spændende ud med raw food, og han svarer at han er også i gang med at eksperimentere med rå mad! Og siger han kender et sted på Østerbro der sælger hvedegræssshots - hvedegræsshots - hvor mange i Danmark kender det? Det skal være meget sundt!
I alle fald: I dag har jeg bestemt mig for at holde en lidt dag:

Startet dagen med rå grød- en glutenfri grødblanding bestående af ulige kornslag og hør- og sesamfrø som jeg i går overhældte med kogende vand og lod stå over natten, varmet den en lille smule og spiste til morgenmad - måske er det for tungt fordøjeligt, jeg har lidt ondt i maven...

Videre: En pære og en banan i løbet af formiddagen. Salad til frokost: Grøn salad, tomater, agurk, revne rødbeder med lidt citron og koldpresset olivenolie samt græskarkerner. Bønnespirer. Aftensmad: mung dal og dampede grønsager, altså kogt mad til aften, dvs ca 2/3 rå mad....
Ved ikke rigtig om jeg er klar for tilværelsen som rå veganer, men jeg har i hvert fald blevet lidt inspireret af råkostfolket bestemt mig for at spise mindst ett rått måltid om dagen, måske efterhånden to. Det ene bliver sandsynligvis min frokost og vil bestå af en salat, evt med nogle kogte bønner eller et stykke fisk til. Og jeg spiser i tillæg to frugter om dagen - så far vi se hvor det bærer hen. Blev lidt klar over at mine madvaner efterhånden er ved at blive noget anderledes - da jeg forledes spiste på restaurant var der kun en ting jeg syntes jeg kunde spise på frokostmenuen: en porre kartoffelsuppe. Og kikkede på de andre og tænkte at hvordan kan de spise det!!: Kaffe latte (melk no-no) og æg (no-no) og bacon (detallerværste). Hmm, er det jeg eller de andre der er mærkelige?

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Jeg spiste engang en banan i Indien.
Jeg var syg i to år.
Jeg hader nu bananer.