onsdag den 6. februar 2008

Quorn

I CRON litteratur, som jeg tit refererer til, måske fordi deres spisning er så videnskabelig baseret, har jeg mange gange set referanse til en fødevare som jeg ikke kender, nemlig quorn, som fungerer som køderstatning og visstnok smager lidt som kylling. Quorn indeholder nesten ligså meget protein som kød og er fremstilt på basis af svampe. Dessuden indeholder det fibre og ikke mettet fedt ligsom kød. Nu har jeg lige set en annonce for quorn som åbenbart nylig er blevet lanseret i Danmark - ser det blandt andet føres i Irma, Superbrugsen og Super Kvickly. Så nu har jeg et project der hedder at købe og spise et af de mange quorn produkter. Se producentens hjemmeside: http://www.quorn.dk/CMSPage.aspx
Et spændende produkt som jeg glæder mig til at prøve!

Ingen kommentarer: