tirsdag den 26. februar 2008

Mer om træning og hvorfor jeg ikke vil spise quorn alligevel

Jeg skrev lige om produktet quorn her på bloggen for nogle dage siden, et svampebaseret produkt som jeg havde tænkt mig at prøve. Har lige fundet ud at det indeholder eggehvide i tillæg til svampe, og da jeg har testet positivt på eggehvide i IgG testen er det ud. Ser også ud til at være et noget industrielt produkt og derfor ikke i tråd med mit princip om mest mulig ubearbejdet mad - om det er økologisk ved jeg heller ikke - det står nok på pakken -som jeg IKKE kunde finde i Irma.

Jeg kommer nok til at skrive mere om træning her på bloggen fremover, og mine erfaringer med at starte med at træne igen efter en længere pause. Styrketrænede med tunge vægte søndag og tirsdag og har lige siden været plaget af tunghed og udtrætning i arme og ben i større grad end før. Det kan være opstartningsproblemer som måske bliver bedre efter et stykke tid, men jeg har bestemt mig for at gå over til lettere vægter for at se om det går bedre og så evt øge belastningen efterhånden. Har også spurgt mig ad i Scleroseforeningens online spørgepanel, det er en fantastisk service at man kan spørge eksperter på alle områder og få et svar i løbet af nogle dage - Fysioterapevten bekræftede det jeg selv har kommet frem til, nemlig at jeg bliver nødt til at starte med en lavere belastning og bygge det op gradvist. Så det gør jeg så. Og vil berette om hvordan det går efterhånden.

Ingen kommentarer: