onsdag den 20. februar 2008

Min lille dårlige samvittighed

Jeg har en lidt dårlig samvittighed over en lille svaghed jeg har: Chocolade, dejlig og efterhånden rigtignok den "sunde" mørke, som jeg nyder flere gange om ugen...Hvorfor den dårlige samvittighed? Ikke på grund af fettet for jeg holder mig indenfor de 15 g mettet fedt jeg godt må spise, men jeg har lagt mærke til at min krop reagerer lidt negativt på chocoladen selv om jeg elsker smagen. Det er ligsom det er en lidt for kraftig stimuli, ligsom en kop sterk kaffe hvis man ellers ikke er vandt til at drikke kaffe - mit nervesystem er meget let trigbart i forhold til stimuli, og jeg kan godt merke at chokoladen gir sådan en lille smule utilpashed- hvilket vil sige at jeg ikke bør spise den - vil overveje at give slip.....

2 kommentarer:

skygge sagde ...

Som matinteressert MS-er i Norge blir jeg fristet til å nevne en forskningsartikkel som alltid kan brukes som unskyldning for en bit sjokolade.
http://www.forskning.no/Artikler/2003/april/1051274228.13

Jeg leser blog-en din med stor glede :-)

Anita sagde ...

Hej og tak for din kommentar, jeg vil lese artikkelen -noen sier jo at vegetabilsk mettet fett ikke er dårlig for helsa på samme måte som for mye animalsk fett. - jeg er iøvrig også norsk, men bor i Danmark og glad for å ha norske lesere!