fredag den 18. april 2008

Hvad spiser jeg nu om dage

En stund siden jeg har blogget om hvad jeg faktisk spiser.
Hermed en opdatering: Til morgenmad: Frugt med soyayoghurt og nødder samt hørfrø. Frokost: Tit grøn salat med tun el kylling og hvad jeg har af grønsager. Aften: Typisk linser med grønsager. Indimellem lidt chocolade og tortilla chips (de økologiske som nu er overalt).
Hvad jeg ikke spiser: Ingen melkeprodukter, og for tiden næsten ingen kornprodukter, jeg havde begynt at slappe lidt af med rug og spelt, og holdt mig bare væk fra hvede, men bestemte mig for at stramme op på det punkt igen og det synes at bekomme mig vel. I øieblikket altså heller ikke andre kornslag undtagen et par riskiks i ny og næ.
Der er p.t .tre ting i min kost jeg betragter som kontroversielle og efterhånden vil eksperimentere med: Min kost er ikke sukkerfri, der er det evige chocoladespørgsmål og jeg er også noget usikker mhp bælgfrugter, dvs bønner, linser og soya, altså om jeg bør undgå disse som jeg spiser dagligt.
Forsøger at holde mig til de 1500 kcal per dag, da jeg fremdeles tror meget på at det er godt at spise lidt mindre end man kan blive fristet til. Taber mig lidt på denne måde men det er ikke meget, og jeg vejer fremdeles flere kilo mere end i mine unge dage så der er ingen fare - min fedtprocent er nærmere 30 end 20. (Kvinder bør have en fedtprocent på 15-25 i følge bladet i form)

Ingen kommentarer: