søndag den 13. april 2008

Mere om vejrtrækning

Jeg har været til reuinion weekend med SOURCE.
Se http://www.sourcebreath.dk/
Source er et system udviklet af americaneren Binnie Dansbye med rødder i rebirthing-breathwork udviklet af Leonard Orr I Californien i 70-erne.
Man arbejder med vejrtrækningen som jeg bliver ved med at vende tilbage til som essentiel, og blandt andet med affirmationer for at endre sine negative tankemønstere, og bruger vejrtrækningen som et verktøj til transformation og frigøring af fortrængte følelser. Jeg gik i et treårig forløb for nogen år siden og det hjalp mig med at endre min oplevelse af mig selv og min relation til andre mennesker. En gang iblandt tager jeg til reunion og får lidt påfyld -det kan jeg godt have brug for når der dukker svære tanker op omkring mig selv og mit helbred og alle mulige andre skub som livet giver.
Jeg har en triangel jeg arbejder med i forhold til mig selv og mit helbred der består af kosten - fysisk træning -mentale teknikker (meditation/terapi/vejrtrækning). Min blog handler jo mest om kosten men jeg fokuserer ligeså meget på de andre ting og skriver så lidt om det en gang i blandt - ligesom nu. Hvor jeg er godt kvæstet efter en hel weekend med SOURCE, men også inspireret, fornyet.

Ingen kommentarer: