mandag den 14. maj 2012

Simpel veganer mad

Jeg spiser meget ofte, men ikke altid, veganermad, fordi jeg elsker det! Og så er det godt for dyrene! Altså at jeg ikke spiser særlig mange af dem;-)
Denne ret er en simpel selvkomponeret gryderet som jeg har lavet i mange år, med lidt variation.
Den består simpelthen kun af nogle grøntsager, hvad man nu måtte have, i dag var det lige en gulerod, et løg, lidt spidskål og squash, og så et stykke fast tofu i tern. Begynder med lidt olie i panden, så krydderier, f.eks. karry og spidskummen samt frisk ingefær, tilsætter grøntsagerne og tofuen, lar det trække lidt, derefter en halv dåse kokosmælk plus lidt vand, og så står det bare og simrer nogle minutter
Soyasauce og evt. lidt salt tilsættes. Evt. lidt frisk koriander eller persille på toppen til sidst. Serverer normalt med brune ris. - Basic cooking!

2 kommentarer:

Ibbyheart.com sagde ...

Lyder så dejligt, tak
Du er fandme go

Anita sagde ...

Jeps- kom til at spise tre portioner;-) Laver nem mad og nem motion (korte gåture på 1 km) nu jeg skranter. Basicliving i praksis!