tirsdag den 29. maj 2012

Morgenmad, biodynamisk mælk og Müsli

Der er mange gode grunde til ikke at spise müsli om morgenen: Det indeholder sukker, det feder og man skal have mælk på. Så det gør jeg normalt ikke. Her til morgen havde jeg imidlertid en ustyrlig trang til netop müsli, så jeg kørte lige i superbedst og fandt en müsli som i det mindste var økologisk, og det stod på pakken at den også var GI-neutral. altså ikke forårsager en hurtig stigning i blodsukkeret. Dyr var den i hvert fald og jeg har nydt den med soyamælk med vaniliesmag.
Og det smagte rigtig godt, lige pludselig efter at have spist salat om morgenen den sidste solskinsuge.
Mit største fund, som fik mig helt op at ringe i SuperBedst denne morgen var en nuttet lille halv liter med biodynamisk letmælk! Cafemælk står der på kartonen. Første gang jeg har set biodynamisk mælk i supermarkedet, og jeg købte straks en halv liter. Har ikke brug for mere på en hel uge -det er kun til lejlighedsvis kaffebryggeri! I kaffen dur det ikke hverken med soya, ris eller mandelmælk -det skal være rigtig mælk fra en ko -og da er denne perfekt, så den vil jeg købe fremover.

2 kommentarer:

Ibbyheart.com sagde ...

Mega lækker luksus mælk - Irma har også nogle øko frækkerter - heldigvis halve litre tihi - må prøve den der müsli - den ser god ud... hva' består den af???

Anita sagde ...

Müslien smagte så godt at jeg spiste mûsli til frokost også. Dermed har jeg ikke brugt dagens energi ration på madlavning;-) Fra indholdsfortegnelsen, Lizis granola: Havre, rapsolie, agave sirup, blandede nødder, tørret kokos, koncentreret æblejuice, græskarkerner, sort sirup, mandelflager, gyldne hørfrø, solsikkefrø. 90 kroner for 500g -luksushavregryn. Og den er ristet, selvfølgelig, ligesom alle mumsemüslier!