lørdag den 22. september 2007

3.dag med halsbetændelse - hvad skal jeg spise?

Hovedet koger, og jeg er virkelig sløj i dag. Men maven er sulten og min krop har brug for næring. Heldigvis var der lidt tilbage fra i går af linsesuppen. Spiser den lidt tvivlende. Bønner og linser har en tendens til at give problemer med gas i tarmene og jeg synes den effekt forstærkes når man genopvarmer maden. Kogte også nogle æbler i går, det er også nemt at lave -når jeg har for mange æbler skærer jeg dem i bider og koger dem nogle minutter med lidt vand og tilsætter lidt vaniljesukker, evt hakkede nødder/mandler og lidt kanel, det smager rigtig dejlig og når æblene er godt modne er det tit ikke nødvendig at tilsætte sukker. En stor banan mætter også godt. Så der var lige frokosten klaret uden madlavning. Til aftensmad planlægger jeg en gratineret ræt, ris med tun, dækket med karrysauce, det smager ligsom boller i karry, og er ikke en af de supersunde eftersom der er hvide ris (øko basmati), og sauce med æg og smør. Spiser en moderat portion med dampede grønsager til og så er det ok. Pluds at min søn også kan lide den ret. Orker ikke at lave flere retter til aftensmad i dag, må spare lidt på kræftene.

I eftermiddags var jeg på besøg hos en venninde og spiste et lille fortræffelig stykke æblekage fra den Økologiske bager. Det smagte som om det var lavet med olie og ikke smør, men det er jo ikke til at sige. Det er et andet project, at finde en bager der laver kager med olie i stedet for smør, når man får lyst til en lækker kage.

På mandag planlægger jeg at tage i helsekostbutiken og finde et godt fiskeolieprodukt. Det skal være højrenset fiskeolie med mindst mulig tungmetal, dioksin og PCB, det vil jeg skrive mere om på mandag.

Ingen kommentarer: