lørdag den 26. januar 2008

For tyk eller for tynd?

Har MSere en tendens til at have enten nogle kilo for meget eller for lidt?Det mistænker jeg ud fra observation af adskillige kvindelige MSere. Synes der er ekstra mange der enten er meget tynde eller har nogle kilo for meget. Det virker også logisk at det er sådan. Nogle har selvfølgelig problemer med at synke og spise og måske har nogle en dårlig appetitt. Den lave fysiske aktivitet der er en følge af sygdommen gør selvfølgelig at man på den anden side nemt kan komme til at tage på. Det har jeg selv fået mærke efter at MSen begynte at bide lidt mer. Nu kemper jeg for at få vægten ned igen og det er rigtig svært, eftersom jeg ikke kan træne dem væk på løbebåndet, ej heller kan jeg særlig godt tåle at få for lidt mad, bliver nemt utilpas hvis jeg ikke får rigeligt at spise, så det butter lidt imod. Men jeg ved at min bevægelighed og min energi plejer at være merkbart bedre når jeg har lidt mindre sul på kroppen, så jeg kæmper videre. 1200 kcal om dagen er et absolut minimum hvis jeg ikke skal føle mig rigtig utilpas og 1500 er maks hvis jeg vil tabe mig, så jeg vil forsøge at holde mig i den sone igen, ligsom i efteråret hvor jeg tabte tre kilo på den måde på lidt over to måneder. Målet er at tabe fem kilo af min nuværende vægt. Det skulde jeg kunde klare på fire måneder forutsat at viljestyrken holder til det...

Ingen kommentarer: