fredag den 11. januar 2008

Tilbage fra ferie

Kom hjem fra Thailand i går morges. Det er første gang jeg rejser til troperne vinterstid. Og jeg håber ikke det bliver sidste gang, for det var utrolig dejlig. Det var ikke så svært at tilpasse sig varmen som jeg havde frygtet. Og dejlig at solen skinnede fra morgen til aften. Så at jeg ikke egner mig spesielt godt til kulde og vinter er hermed bekræftet. Selvfølgelig er det lidt for varmt der nede i forhold til min helbredsmessige konstitution men så længe jeg kun skulde slappe af det meste af tiden var ikke det noget problem. Så det gør jeg gerne igen en anden gang.

Og maden, ja den thailandske mad smager er jo dejlig og det føles også som om den er god for kroppen, fordøjelsen fungerer i hvert fald godt med alle de tropiske frugter, ris og diverse retter med kød, fisk og skaldyr, ofte sammenkogt eller lynstægt med grønsager og krydderier.

Før ferien indrømmet jeg at her på bloggen at mine spisevaner var skredet lidt i forhold til mine intentioner, og at jeg nu her i det nye år vilde tage fat igen. Jeg har fundet ud at hvis jeg vil styre hvad jeg spiser og hvor meget er mad-dagbogen et uundværligt værktøj. Jeg bruger det amerikanske CR
ON-ometer som jeg har omtalt tidligere hvor jeg indfører alt hvad jeg spiser og mængden. Og vil gå i gang i morgen....

Ingen kommentarer: