fredag den 18. januar 2008

Mere om D-vitamin

Jeg skrev for et par dage siden her på bloggen at jeg havde fået en D-vitamin verdi på 59, som jo er en normal verdi, men i den lave ende. For at booste denne ytterligere har jeg bestemt mig for følgende: At tage to D-vitamintabletter om dagen i stedet for en, det vil sige 2800IE istedet for 1400 IE, samt at gå i solarie en gang i blandt, en gang måske hver anden uge. Vil egentlig anbefale at tage en blodprøve inden man begynder på tilskud, nu ved jeg jo ikke hvad min verdi vilde være uden, men meget sandsynlig under normalverdien.
Mange med MS undgår jo solen af naturlige årsage. Selv sidder jeg om sommeren nogle gange uden solkrem i kortere tid, da jeg hurtigt bliver træt af varmen synes jeg det er en bedre løsning end at bruge solkrem og være i solen i længere tid for at opnå den positive effekt af solens stråler.

Ingen kommentarer: