onsdag den 23. januar 2008

Motionsplaner

Siden min MS deroute startede i februar har jeg næsten ikke motioneret, og i tilfælde kun på "gammelkonehold": bassengtræning i Skodsborg, pilates skånehold og let yoga. Nu synes jeg mine symptomer er blevet så stabile at jeg har tillid til at jeg kan træne lidt hårdere uden at det fører til symptominstabilitet. Efter et halvt år på Tysabri er det som om det begynder at hjælpe -lidt. Så det er mit project her de nærmeste uger at se om jeg kan øge min energi og mit funktionsnivå, særlig i benene ved træning. Syklede en tur i lørdags, 8 km i roligt tempo. Synes det var et godt tegn at det gik bedre efterhånden som turen skred frem, og har talt med min reformerinstruktør/fys om at genoptage træningen på reformeren. Reformer er et spesielt styrketræningsredskab som de har i nogle motionscentere, med fjæderbelastning, man træner vanligvis ikke med så tung belastning som når man træner med vægte.

Har også kontaktet Århus Universitet da jeg ser at de forsker på sclerose og styrketræning i håb om at få noget konkret at vide om hvad der er den bedste form for træning for at bedre gangfunktionen.

Måske kan jeg også komme ned i kajak klubben igen til sommer, sidst år gik det ikke så godt med det, jeg var ellers så stolt af at have klaret alle prøverne året inden og fået tilladelse til at ro alene i kajakken.

Så jeg ser frem til et mere fysisk aktivt forår!

Ingen kommentarer: