torsdag den 17. januar 2008

Og idag har jeg....

Fokuserer på at holde mig til de "rigtige" fødevarer i første omgang, hvilket i sig selv er en drastisk afvigelse fra den almindelige danske kost som jo hovedsaglig er baseret på korn (hvede/rug) og mælkeprodukter, samt kød og frugt og grønsager.
Min plan ser omtrent sådan ud:
Morgenmad: Grød baseret på glutenfri kornslag; ris, quinoa, hirse, boghvede, samt lidt nødder/kerner, evt. frugt
Frokost: Fisk/kylling samt grønsager
Aftensmad: Bønner/ris el andet tilsvarende, lidt grønsager
Mellemmåltid: Frugt, samt i øieblikket vesentlige mængder mørk chokolade.
Ingen melk - brød - ost - rødt kød.
Langsomt forsøger jeg igen også at skære ned på kalorierne - I dag er jeg oppe på 1640 kcal, så det er ikke ligefrem nogen slankekur, dog heller ikke noget der vil føre til vægtøgning. På grund af indtag af 75 g dejlig chokolade kommer jeg op på 18 g mettet fedt. Uden chokoladen vilde jeg være nede på 1250 kalorier hvilket vilde være mere passende det ekstra spæklag fra juletidens forlystelser taget i betragtning. Har for tiden en meget stor appetit der er noget ukontrollabel.

Ingen kommentarer: