onsdag den 1. februar 2012

Må man godt spise sukker og smør? Mere om morgenmad...

Nej, man må ej -sorry, men man gør det alligevel;-)
Indimellem har jeg lyst til grød om morgenen -lige nu er det en færdiglavet blanding fra Urtekram med blåbær der er i skuddet - den var lige på tilbud i Netto så jeg købte et par pakker. Det er en relativt let grød, så man undgår til en vis grad fornemmelsen af en stor klump i maven som noget grød kan give.
Jeg har det sådan med grød at jeg vil gerne have en smørklat, kanel og sukker på toppen. Revet æble kan også gå an, med kanel og evt nogle rosiner, men lige nu er det altså smør og sukker der er sagen. Som jeg var inde på er grød lidt i tungeste laget og knækkebrød at foretrække, men som sagt indimellem har man lyst til det.
Andre gange har jeg lyst til et par æg med spinat, og så er det det jeg får -EFTER min morgenjuice, dvs hvis det ikke er en af de dage hvor jeg godt kan gå på kun juice indtil frokost.
Det er vidst det der kaldes intuitiv spisning - måske ikke så meget med hvad der er sundt men at følge lysten. Nå ja så er der quionoadagerne, hvor der er quinoa med spirede linser og frugt - ikke at forglæmme.
Altså i alt fem forskellige slags morgenmad.

Ingen kommentarer: